top of page

FAQ - frequent gestelde vragen 

  • Hoeveel verzendkosten dien ik te betalen?
    Aankopen onder de 100 euro* België: €6 Nederland: €8 ​​ Aankopen boven de 100 euro van NIET-prijsverlaagde artikelen* België: GRATIS Nederland: GRATIS ​ *Voor artikels aangekocht aan korting (soldenperiode, koppelverkoop, speciale acties, ...) is er geen gratis verzending mogelijk. Met uitzondering van bestellingen die zowel niet-afgeprijsde artikelen als afgeprijsde artikelen bevatten en waarbij het totaalbedrag van de niet-afgeprijsde artikelen €100 of meer bedraagt. De verzendkosten worden automatisch verrekend bij het afrekenen en vertegenwoordigen onze onkosten voor de verzending via BPOST (of PostNL). Bij recht op gratis verzending nemen wij de verzendkosten voor onze rekening en wordt dit automatisch verrekend in het winkelmandje.
  • Kan ik mijn bestelling ook afhalen in een Esenzo winkel?
    Ja dat kan én het is heel eenvoudig. Ben je in de mogelijkheid om langs te komen in één van onze vestigingen en je bestelling op te halen? Vermijd dan overbodige verzendkosten en duid bij het afrekenen "AFHALEN IN DE WINKEL" aan in plaats van "Standaardverzending". Je kan meteen ook kiezen in welk winkelpunt je de afhaling zal volbrengen. Zodra je bestelling klaar is krijg je een afhaalbevestiging via mail of per telefoon.
  • Hoe lang duurt het vooraleer ik mijn bestelling ontvang?
    Gemiddeld reken je best op 3 tot 5 werkdagen voor de verwerking van je bestelling. Daarna duurt het nog minstens één werkdag voordat het pakje wordt geleverd door Bpost. Nadat het pakje bij Esenzo vertrokken is, ontvang je een bevestigingsmail van Bpost met track & trace code. Zo kan je jouw bestelling makkelijk volgen! Let op: af en toe komt het weleens voor dat de verwerking van je pakje wat meer tijd in beslag neemt. Dit is het geval wanneer een artikel uit een ander filiaal moet komen. Aarzel niet om contact met ons op te nemen bij twijfels.
  • Kan ik mijn bestelling volgen? (Track&Trace)
    Je kan je bestelling zeker volgen. Na het posten van je bestelling bij Bpost door ons, krijg je een e-mail met een unieke track & trace code van Bpost zelf. Hiermee kan je je bestelling volgen en je leveringsvoorkeuren aanpassen. Geen e-mail gekregen? Kijk of de e-mail niet in je spam terecht is gekomen. Niets gevonden? Neem contact op met ons en wij bezorgen je alsnog de track & trace code.
  • Help! Ik ben niet thuis wanneer mijn pakje geleverd wordt, wat nu?
    Ben je niet thuis wanneer de postbode het pakketje komt leveren? Dan zal deze een briefje in de brievenbus achterlaten met het bericht waar je jouw pakketje kan gaan afhalen. Je kan zelf ook heel makkelijk je bpost levering voorkeuren aanpassen via deze link https://track.bpost.be/preferences/?language=nl
  • Hoe gaat het retourneren in zijn werk?
    Niet helemaal tevreden met je aankoop? Download en print het retourformulier via onze website (klik hier om te bekijken). Vul het formulier in en breng de artikelen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst, terug naar een Esenzo winkel of stuur ze terug naar onderstaand adres. Niet in de mogelijkheid om te printen? Mail het formulier dan door naar esenzoceleste@gmail.com met vermelding van je bestelnummer. Het is van cruciaal belang om het retourformulier correct in te vullen aangezien hierop het rekeningnummer moet worden vermeld waarop het retourbedrag mag teruggestort worden. - Style & Sense (Esenzo) Tongerlostraat 61 2260 Westerlo België - Het retourneren/terugsturen van aangekochte artikelen gebeurt op eigen kosten. Via de site van Bpost (https://parcel.bpost.be/nl/parcel-detail) (of een ander verzendinstituut) kan je eenvoudig een verzendlabel aanmaken om je pakje terug te sturen. - Belangrijk! Na ontvangst heb je 14 kalenderdagen om je bestelling te retourneren. Gebeurt de retour buiten deze 14 kalenderdagen, kunnen wij deze niet accepteren en is terugbetaling niet meer mogelijk. (Met uitzondering van uitzonderlijke omstandigheden) - Items dienen in originele staat (inclusief labels en kaartjes) te worden geretourneerd Items met make-up vlekken of parfumgeur worden niet retour genomen Items dienen ongedragen/ongebruikt te worden geretourneerd. - Kosteloos retourneren? Je mag je retour (samen met het retourformulier) ook steeds binnenbrengen in één van onze vijf Esenzo winkels. Ook hier geldt de retourtermijn van 14 dagen. Na ontvangst wordt je pakje teruggestuurd naar ons hoofdkantoor waar het retourbedrag meteen ook teruggestort wordt.
  • Hoeveel tijd heb ik om een artikel te retourneren?
    Elke bestelling moet steeds geretourneerd worden binnen de 14 kalenderdagen. Dit houdt in dat wij ofwel binnen de 14 kalenderdagen een bevestigingsmail van verzending moeten ontvangen van Bpost (of een andere firma) OF dat de bestelling binnen 14 kalenderdagen is binnengebracht in één van onze vijf Esenzo winkels.* *Met uitzondering van uitzonderlijke situaties! Er kan altijd iets mislopen, dus geef ons zeker een seintje indien er een probleem opduikt.
  • Wat als er iets mis is met het artikel dat je bestelde?
    Gaat het om een artikel dat verkeerd geleverd werd? Je hebt 7 kalenderdagen om dit aan ons te laten weten zodat we je alsnog het juiste artikel kunnen bezorgen. Neem dan ook zo snel mogelijk contact met ons op via: esenzoceleste@gmail.com Heb je een foutje ontdekt in een artikel uit je bestelling? Wettelijk gezien heb je 30 dagen garantietijd om ons op de hoogte te brengen van deze fout waarna wij het nodige doen. Echter zijn er wel een aantal uitzonderingen waarbij deze garantietijd vervalt: -Uitzonderlijke slijtage -Batterijen -Verkleuring van sieraden -Water- val of stootslijtage -Beschadiging door nalatigheid -Het niet opvolgen van de wasvoorschriften.
  • Wat zijn de betaalmogelijkheden?
    Bij het afrekenen heb je de keuze tussen een betaling met bankkaart of kredietkaart. Is er een probleem waardoor je niet in het bezit bent van één van beiden? Contacteer ons via het vakje in de rechterbenedenhoek "hallo, heb je een vraag?" of stuur een mailtje naar esenzoceleste@gmail.com
  • Kan ik een artikel reserveren?
    Reservaties van artikelen kunnen gemaakt worden door contact op te nemen met ons via het vakje in de rechterbenedenhoek "heb je een vraag?". We aanvaarden enkel reservaties van bepaalde artikelen waar voldoende voorraad van is. Artikelen die slechts beperkt in stock zijn kunnen niet gereserveerd worden. Reservaties blijven maximaal 3 dagen geldig.
  • Als ik een artikel in mijn winkelmandje leg, kan iemand anders dit dan kopen?
    Ja! Artikels die iemand in zijn winkelmandje plaatst worden niet uit onze voorraad gehaald en kunnen elk moment nog door iemand anders worden gekocht. Je twijfelt dus best niet te lang vooraleer je een bestelling plaatst. Heb je toch nog even tijd nodig? Neem contact met ons op via het vakje "hallo, heb je een vraag?" zodat wij het artikel tijdelijk voor jou kunnen reserveren en verwijderen uit onze voorraad. Zo verhinder je dat je een artikel toch zou mislopen.
  • Worden uitverkochte producten nog aangevuld?
    Meestal niet. Onze webshopvoorraad is gelijk aan de totale voorraad over onze winkels, dus, wanneer een item uitverkocht is op de website is het zowel on- als offline niet meer verkrijgbaar. Enkel indien er een webshopretour zou komen van het artikel, wordt dit opnieuw aangevuld. Wil je als eerste op de hoogte zijn wanneer een item opnieuw binnenkomt? Ga naar het uitverkochte product en dien een aanvraag in voor de maat die je nodig hebt. Je krijgt dan automatisch een mailtje wanneer een item opnieuw op voorraad is. Let op! Ben je op zoek naar een artikel dat je niet kan terugvinden in ons assortiment, of naar een artikel dat uitverkocht is bij ons? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via esenzoceleste@gmail.com. Wij kunnen namelijk nog steeds proberen om het artikel bij te bestellen bij onze leverancier zelf.
bottom of page