FAQ - frequent gestelde vragen 

Veelgestelde vragen

Hoeveel verzendkosten dien ik te betalen?


Voor bestellingen in België kleiner dan €75 dient €6 verzending betaalt te worden door de klant zelf. Deze kosten worden automatisch verrekend bij het afrekenen en vertegenwoordigen onze onkosten voor de verzending via BPOST. Bij bestellingen groter dan €75 nemen wij de verzendkosten voor onze rekening. Er wordt dan ook niets extra aangerekend bij het afrekenen.




Kan ik mijn bestelling ook afhalen in een Esenzo winkel?


Ja dat kan! Woon je dicht bij één van onze zes Esenzo winkels? (Oevel, Testelt, Neerpelt, Hasselt, Grobbendonk of Meerhout - zie ook https://www.esenzo.be/informatie ). Vermijd dan overbodige verzendkosten en duid bij het afrekenen "AFHALEN IN DE WINKEL" in plaats van "Standaardverzending" aan. Vermeld zeker ook via "een aantekening toevoegen" in welke winkel je wenst af te halen. Zodra je bestelling klaar is krijg je een afhaalbevestiging via mail.




Hoe lang duurt het vooraleer ik mijn bestelling ontvang?


Gemiddeld reken je best op 2 à 3 werkdagen voor de verwerking van je bestelling waarna ze verzonden wordt. Van zodra je een bevestigingsmail ontvangt van Bpost dat je bestelling gepost is, duurt het gemiddeld 1 werkdag voor ze geleverd wordt. Houd zeker de website van Bpost in de gaten via de track & trace code die je hebt gekregen via mail. >> Af en toe komt het weleens voor dat de verzending wat meer tijd in beslag neemt. Dit is het geval wanneer een artikel uit een ander filiaal moet komen. Aarzel niet om contact met ons op te nemen bij twijfels. <<




Help! Ik ben niet thuis wanneer mijn pakje geleverd wordt, wat nu?


Ben je niet thuis wanneer de postbode het pakketje komt leveren? Dan zal deze een briefje in de brievenbus achterlaten met het bericht waar je jouw pakketje kan gaan afhalen. Je kan zelf ook heel makkelijk je bpost levering voorkeuren aanpassen via deze link https://track.bpost.be/preferences/?language=nl




Hoe gaat het retourneren in zijn werk?


Niet helemaal tevreden met je aankoop? Download en print het retourformulier via onze website (klik hier om te bekijken). Vul het formulier in en breng de artikelen binnen 14 kalenderdagen terug naar een Esenzo winkel of stuur ze terug naar onderstaand adres. Heb je geen printer? Mail het formulier dan door naar celeste.troonbeeckx@live.be met vermelding van je bestelnummer. - Style & Sense (Esenzo) Tongerlostraat 61 2260 Westerlo België - Het retourneren/terugsturen van aangekochte artikelen gebeurt op eigen kosten. Via de site van Bpost (of een ander verzendinstituut) kan je eenvoudig een verzendlabel aanmaken om je pakje terug te sturen. - Belangrijk! Na ontvangst heb je 14 kalenderdagen om je bestelling te retourneren. Gebeurt de retour buiten deze 14 kalenderdagen, kunnen wij dit niet accepteren en doen we geen terugbetaling. (Met uitzondering van uitzonderlijke omstandigheden) - Items dienen in originele staat (inclusief labels en kaartjes) te worden geretourneerd Items met make-up vlekken of parfumgeur worden niet retour genomen Items dienen ongedragen/ongebruikt te worden geretourneerd. - Wil je meer zekerheid of wil je extra kosten vermijden? Je mag je retour ook binnenbrengen in één van onze zes Esenzo winkels. Vermeld dit via mail en breng de retour dan naar ons binnen 14 kalenderdagen. Na ontvangst krijg je je centjes zo snel mogelijk terug.




Hoeveel tijd heb ik om een artikel te retourneren?


Elke bestelling moet steeds geretourneerd worden binnen de 14 kalenderdagen. Dit houdt in dat wij ofwel binnen de 14 kalenderdagen een bevestigingsmail van verzending moeten ontvangen van Bpost (of een andere firma) OF dat de bestelling binnen 14 kalenderdagen is binnengebracht in één van onze zes Esenzo winkels.* *Met uitzondering van uitzonderlijke situaties! Niemand kan voorspellen wat er plots kan mislopen dus geef ons zeker een seintje als er een probleem opduikt. We zijn wel degelijk flexibel.




Wat als er iets mis is met het artikel dat je bestelde?


Gaat het om een artikel dat verkeerd geleverd werd? Je hebt 7 kalenderdagen om dit aan ons te laten weten zodat we je alsnog het juiste artikel kunnen bezorgen. Neem dan ook zo snel mogelijk contact met ons op via: esenzoceleste@gmail.com Heb je een foutje ontdekt in een artikel uit je bestelling? Wettelijk gezien heb je 30 dagen garantietijd om ons op de hoogte te brengen van deze fout waarna wij het nodige doen. Echter zijn er wel een aantal uitzonderingen waarbij deze garantietijd vervalt: -Uitzonderlijke slijtage -Batterijen -Verkleuring van sieraden -Water- val of stootslijtage -Beschadiging door nalatigheid Het niet opvolgen van de wasvoorschriften.




Wat zijn de betaalmogelijkheden?


Bij het afrekenen heb je de keuze tussen een betaling met bankkaart of kredietkaart. Is er een probleem waardoor je niet in het bezit bent van een van beiden? Contacteer ons via het vakje in de rechterbenedenhoek "let's chat" of stuur een mailtje naar esenzoceleste@gmail.com




Kan ik een artikel reserveren?


Reservaties van artikelen kunnen gemaakt worden door contact op te nemen met ons via het vakje in de rechterbenedenhoek "heb je een vraag?". We aanvaarden enkel reservaties van bepaalde artikelen waar voldoende voorraad van is/was. Artikelen die slechts beperkt in stock zijn kunnen niet gereserveerd worden. Reservaties blijven maximaal 3 dagen geldig.




Als ik een artikel in mijn winkelmandje leg, kan iemand anders dit dan kopen?


Ja! Artikels die iemand in zijn winkelmandje plaatst worden niet uit onze voorraad gehaald en kunnen elk moment nog door iemand anders worden gekocht. Je twijfelt dus best niet te lang vooraleer je een bestelling plaatst. Heb je toch nog even tijd nodig? Neem contact met ons op via het vakje "let's chat" zodat wij het artikel tijdelijk voor jou kunnen reserveren en verwijderen uit onze voorraad. Zo verhinder je dat je een artikel toch zou mislopen.




Worden uitverkochte producten nog aangevuld?


Dit kunnen wij moeilijk op voorhand zeggen. Sommige producten zullen inderdaad nog worden aangevuld maar omdat onze collectie zo vaak wisselt worden niet alle producten opnieuw aangevuld. Als er producten worden aangevuld communiceren wij dit altijd via onze social media kanalen facebook en instagram. Heb je vragen over een specifiek product? Mail dan naar esenzoceleste@gmail.com




Kan ik mijn bestelling volgen? (Track&Trace)


Je kan je bestelling zeker volgen. Na het posten van je bestelling bij Bpost door ons, krijg je een e-mail met een unieke track & trace code van Bpost zelf. Hiermee kan je je bestelling volgen en je leveringsvoorkeuren aanpassen. Geen e-mail gekregen? Kijk of de e-mail niet in je spam terecht is gekomen. Niets gevonden? Neem contact op met ons en wij bezorgen je alsnog de track & trace code.





Schrijf je in om de Esenzo-nieuwsbrief te ontvangen

Oevel +32 (0) 14 71 72 76

Testelt +32 (0)  13 77 10 64

Neerpelt +32 (0) 11 60 40 28

Hasselt +32 (0) 11 23 41 47

Grobbendonk +32 (0) 14 57 40 57

Meerhout +32 (0) 14 36 82 67

-
info@esenzo.be

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

SHOP      OVER     CONTACT      FAQ      VERZENDING & RETOUR     STORE POLICY

© 2020 by Celeste Troonbeeckx 

0